Gelieve ... (was: Re: RFR: po-debconf://lilo)

Hoi Mensen,

In de vertaling van Lilo (en andere) wordt, als er in de Engelse tekst
'please' staat, gebruikt gemaakt van een constructie met 'Gelieve'.
Bijv:

Gelieve, wanneer zus-en-zo, u computer opnieuw op te starten.

Misschien is het iets Vlaams, maar het klinkt mij erg vreemd in de oren.
Volgens mij is het Nederlands gewoon iets minder 'beleefd' en kan je
best 'moeten' gebruiken, bijv:

Wanneer zus-en-zo, moet u de computer opnieuw starten.

Wat denkt men hier van?

grtjs Tim