Important! For the DEBIAN team.

I salute you! I have been a user and fan of the Debian GNU/Linux operating system for many years and have enjoyed using Debian over the years. I have used other operating systems before and in the last I was looking for something more special, stable and secure, and I came across this operating system that I chose to use. Linux Debian is something special and wonderful. I personally introduce it and recommend it to everyone. There are many things I love and like about this system, but there are also things I want to share with your team that I would love to see in this operating system.

Simple, easy to use, customizable and configurable (with more options than currently). Simple is always best and beautiful. It's good to be conservative and balanced in this regard. Please welcome my appreciations, advice, suggestions and criticisms. Thank you!

Suggestions - To add!
"Restore default values"
Add this function to all settings configuration menus, as well as the ability for users to bring the OS back to the original settings "Restore defaults" to fix mistakes they made (on one occasion I change the settings to get better results, but I find it was better before and I want to restore the original settings but I forgot them, so I need this). It would also be good to have a dedicated button with this function for the whole system (not just for a menu or window) e.g. in a category like "Administration" or "System Information" or in the "System Settings" window there should be a button with this function within reach of the users, and after pressing it the password should need to be entered, then a notification and warning window should be displayed to inform him before the changes that will take place and the loss of personal settings and changes; and with a confirmation from the user before performing this action.

Application manager and updates
Add a new category to change the look of the operating system and the application and update manager to give it a nice, modern look. When you open "Applications" be pleasantly impressed by its nice, clean and neatly categorized look (there are old, many years out of date applications that should no longer be displayed in the main categories, but should be automatically sorted if not updated within 2-3 years) and placed in a new category called "Old out of date applications") from where those who want them can access them.

Programs and applications "Recommended" for users
Separate updated, new, developer-maintained applications from old, out-of-date applications in the "Applications (Gnome)" applications and updates manager. If the developers of an application do not provide an update within 2-3 years, that application should be automatically removed from the "Recommended" (Suggested) category and from the main application categories (example category: Audio and Video). Adding a system function to filter/sort applications (by date depending on the update) from the "Recommended" category, and from the various available categories "Audio and Video" "Graphics and Photography" etc, to be automatically moved to the "Old non-updated applications" category if they will not be updated.

To be added to the Debian repository: : FreeTube (private YouTube), Normcap, Videomass, Tartube, CudaText, Botles to run windows apps and games, i2pd - Invisible Internet, Video Trimmer (gnome), Signal, Crow Translate, Flatseal.

To be kept up to date: VLC multimedia player, SMPlayer, MPV Media Player, gImageReader (+Tesseract OCR), Kdenlive - video editor, Firefox, Chromium, GIMP, Thunderbird, LibreOffice, Jami, Timeshift - System restore utility for Linux, Back in Time, BleachBit, ClamAV, ClamTk, CopyQ, KeePassXC, OBS Studio, Gnome Boxes (gnomeboxes.org), audacious player, Handbrake, Wine HQ, Audacity. Apps are popular and among the most used and important ones that users expect to receive updates.

The "Suggested" category can be renamed to "Recommended", where we can find those essential and useful programs that the debian team should keep up to date and promote to users in this category: VLC multimedia player, SMPlayer, MPV Media Player, Videos (Totem), Audacious player, CopyQ, KeePassXC, OBS Studio, LibreOffice, Gnome Boxes, GIMP, Kdenlive - video editor, Handbrake, +Normcap, +Crow Translate, +Botles to run windows apps and games, Timeshift - System restore utility for Linux, Thunderbird, Redshift, +i2pd - Invisible Internet, Pluma - Text editor, gedit, +CudaText, GtkHash, Wine HQ, gImageReader, +Flameshot, Avidemux, +Tartube, +Videomass, Audacity, Jami, +Signal, +Flatseal (Flatpak), Blender, Back in Time, ClamTk, Inkscape, Firefox, Chromium. This will make the appearance of the manager much more polished, modern and pleasant than it is today. Users will be happy with these things (updating the most important and used applications). You need to promote these great apps in this "Suggested / Recommended" category.
*It would be ideal to add those open source apps with +.

Debian menu proposal for change
Change the "Menu" icon in the system tray which displays a mountain and is inappropriate, better to add just text, simple example: "Menu"; and the icon only with the option for the user to choose and add one for the menu themselves from the menu settings. Please add customization possibility if I want to exclude/add icon, add my own custom icon suitable for "Main menu" add option in icon choice window to add one at user's choice, separate from existing ones, to be able to upload it themselves and further customize their OS layout. And the possibility to display only text by excluding the icon, example: "Menu" I tried and failed to remove the displayed icon to see only text. It's good that the menu has an icon, but it should be a suitable icon for this function, representing this menu, a universal menu icon. Add more icons to support this. I'm only interested in this because I'm not happy with the menu icon, which I think is inappropriate. If I find one in the customization window that correctly represents the menu function (universal) then I am satisfied and only wish to remove it. I finally found one that I am happy with and managed to change it, a 9-dot icon (next to which the text Menu appears), which I find appropriate.

Change, update, add new, simple and beautiful themes and backgrounds (dark theme support).
Beautiful color shades, e.g. Yaru style (Ubuntu).
Change the icons in the "Main Menu" that are outdated and out of place (as icons) which gives it an unpleasant and outdated, boring look, I think it is important that the look of the Debian GNU/Linux operating system is changed by adding/updating Themes with "Pictograms" "Window borders" "Controls" "Mouse indicators" "Desktop backgrounds" everything related to menus and icons, the "System settings" window.

Change the main menu button icons of "Close computer" "Logout" and "Lock screen". Tip: Buttons on a black background, buttons in black with the function inscription in white, that universal symbol representing the respective function of system shutdown, session exit, screen lock, can also be colored on a black background with the respective button inscription colored in red and other colors. The Gnome system tray's close, logout buttons on a white background are very balanced and beautiful. Please, change those old, unfitting and boring icons for the look of the system to give it a professional look.

Add the possibility for users to activate / install flatpak in a simpler way via the "Applications" manager by ticking a box.

Use Gnone Box virtual machines to download a few operating systems to see their layout, menus, themes and icons to draw inspiration from.

By changing the look in a simple, modern, conservative, balanced and professional way I think you will gain more users and developers who will get involved in the Debian development project, as well as companies who will sell computers with the Debian operating system installed on them and also sponsors who will support the development of this system.

Please make official videos of the Debian Project or team with the operating system, videos of a few minutes, 5 minutes of presentation in a summary, that users can watch with each release of a new version, and release them via an official YouTube channel. Videos with pleasant, balanced and conservative background music, for modest, normal and balanced people, to be watched by users, fans, families, young people, people of all ages, companies, programmers and IT developers, for whom you need to be an example of seriousness and professionalism to win everyone over, you will only be able to do this through simplicity, seriousness and a conservative spirit that sticks to principles. If you follow this advice seriously, thinking about those categories of people you want to address through these videos, I think you will gain enormously and the popularity and use of this system will increase significantly. Videos just with a nice musical background for normal people. And Debian team introduction videos where you invite willing programmers, IT connoisseurs, to support and if they want to join the project.

Dark theme support for "Synaptic manager" and some applications that do not change their appearance even when a dark theme is selected.

Many times I've noticed unpleasant things in the display of some windows I open, they don't keep their original size, or the one before changing, the windows open at large sizes, the sizes always change and gives it an unpleasant, unprofessional look, I think it would be good if there was a customization option, keep, remember, lock the size of the window (of the things we change, to keep it looking nice and professional) a window you open, for example when you download something from the internet or in an application, when you open a window to select a file, in the video editor, audio/video player or folders. I think it would be nice to have the option to customize/keep the size of the windows we open, the option to lock window resizing to prevent windows we open from resizing, and for the OS to remember both the window configuration and size, the places we access, so that when we open a window again, for example to access or download a file both from the computer and from the internet via the browser, it remembers that place where we opened a window before, even long before to access or save a file more easily. I've noticed this behavior in various situations and applications over the years, in video players and editors, etc, an unfortunate thing.

I used Gnome Box and downloaded a few operating systems to my computer and was pleasantly impressed by the beautiful look of these systems, their rich and beautiful themes and the customization options they offered. I hope the debian team will also offer more options by adding new themes and icons, giving the system a more modern, appealing and beautiful look than it has been so far!

One of the systems I tried was Linux Mint 21.1 Cinnamon and I was pleasantly impressed with a few things, but two things I really liked, the update manager and apps that provide updates to the computer, that shield in the system tray that with a simple click opens the update manager and you can easily update apps, you can individually tick the apps to update.

And the second one was Timeshift - System restore utility for Linux, which offers the possibility to restore your Linux system in case something breaks. Many times I've been in this situation, helpless and not knowing what to do, and I believe many others have gone through similar situations. Please add this application if you can to your distribution and keep it up to date.

Essential applications that should be pre-installed in distributions offered by the Debian project team:
Timeshift - System restore utility for Linux

I apologize for any mistakes, I am not an English speaker, this message is translated from Romanian to English with Deepl Translate.

Please acknowledge receipt of this message, with the assurance that it will be picked up and read by members of the Debian team.

Thank you! With respect to the Debian team.

Romanian

Important! Pentru echipa DEBIAN
Vă salut! Sunt un utilizator și fan al sistemului de operare Debian GNU/Linux de foarte mulți ani și am fost încântat dea lungul anilor să folosesc Debian. Am folosit înainte și alte sisteme de operare iar în cele urmă am căutat ceva mai deosebit, stabil și sigur, și am cunoscut acest sistem de operare pe care am ales să-l utilizez. Linux Debian este ceva deosebit și minunat. Eu personal îl prezint și recomand tuturor. Sunt multe lucruri care mă încântă și-mi plac la acest sistem, dar sunt și lucruri pe care vreau să le împărtășesc cu echipa dvs. care mi-ar plăcea să le văd la acest sistem de operare.

Simplu, ușor de utilizat, personalizat și configurat (cu mai multe opțiuni decât în prezent). Simplu este întotdeauna cel mai bine și frumos. Este bine să fii conservator și echilibrat în această privință. Vă rog să primiți aprecierile, sfaturile, sugestiile și criticile mele. Vă mulțumesc!

Sugestii. - De adăugat!
"Restabilire valori implicite"
Adăugați această funcție în toate meniurile de configurare setări, cât și posibilitatea utilizatorilor de a aduce sistemul de operare la setările inițiale "Restabilire valori implicite" pentru a remedia greșelile făcute de aceștia (într-o ocazie modific setările pentru a obține rezultate mai bune, dar constat că era mai bine înainte și vreau să refac setările inițiale dar le-am uitat, așa că am nevoie de acest lucru). Ar fi bine să existe și un buton dedicat cu această funcție pentru întregul sistem (nu doar pentru un meniu sau fereastră) ex: într-o categorie ca "Administrare" sau "Informații sistem" sau în fereastra "Setări sistem" să existe un buton cu această funcție la îndemâna utilizatorilor, și după apăsarea acestuia să fie nevoie de introducerea parolei, după care să se afișeze o fereastră de notificare și avertizare pentru a-l informa înainte de schimbările care vor avea loc și pierderea configurărilor și modificărilor personale; și cu o confirmare din partea utilizatorului înainte de a efectua această acțiune.

Managerul de aplicații și actualizări
Adăugați o categorie nouă pentru a schimba aspectul sistemului de operare și al managerului de aplicații și actualizări, pentru a-i oferi un aspect plăcut și modern. Atunci când deschizi "Aplicații" să fi plăcut impresionat de aspectul frumos, curat și ordonat pe categorii al acestuia (sunt aplicații vechi, de mulți ani neactualizate care nu ar mai trebui afișate în categoriile principale, ci ar trebui sortate automat dacă nu sunt actualizate în decurs de 2-3 ani) și introduse într-o categorie nouă numită "Aplicații vechi neactualizate") de unde cei care doresc să le poată accesa.

Programe și aplicații "Recomandate" utilizatorilor
Separarea aplicațiilor actualizate, noi, întreținute de dezvoltatori de cele vechi și neactualizate în managerul de aplicații și actualizări "Aplicații (Gnome)". Dacă dezvoltatorii unei aplicații nu oferă o actualizare în decurs de maxim 2-3 ani acea aplicație să fie eliminată automat din categoria "Recomandate" (Sugerate) și din categoriile de aplicații principale (exemplu de categorie: Audio și video). Adăugarea unei funcții sistemului pentru a filtra / sorta aplicațiile (după dată în funcție de actualizare)  din categoria "Recomandate", și din diversele categorii disponibile "Audio și video" "Grafică și fotografie" etc, pentru a fi mutate automat în categoria "Aplicații vechi neactualizate" dacă nu vor fi actualizate.

De adăugat în depozitul Debian: FreeTube (private YouTube), Normcap, Videomass, Tartube, CudaText, Botles to run windows apps and games, i2pd - Invisible Internet, Video Trimmer (gnome), Signal, Crow Translate, Flatseal.

De menținut actualizate la zi: VLC multimedia player, SMPlayer, MPV Media Player, gImageReader (+Tesseract OCR), Kdenlive - video editor, Firefox, Chromium, GIMP, Thunderbird, LibreOffice, Jami, Timeshift - System restore utility for Linux, Back in Time, BleachBit, ClamAV, ClamTk, CopyQ, KeePassXC, OBS Studio, Gnome Boxes (gnomeboxes.org), audacious player, Handbrake, Wine HQ, Audacity. Aplicațiile sunt populare și printre cele mai utilizate și importante, la care utilizatorii se așteaptă să primească actualizări.

Categoria "Sugerate" poate fi redenumită în "Recomandate", unde să găsim acele programe esențiale și utile pe care echipa debian să le mențină actualizate la zi și să le promoveze utilizatorilor în această categorie: VLC multimedia player, SMPlayer, MPV Media Player, Videos (Totem), Audacious player, CopyQ, KeePassXC, OBS Studio, LibreOffice, Gnome Boxes, GIMP, Kdenlive - video editor, Handbrake, +Normcap, +Crow Translate, +Botles to run windows apps and games, Timeshift - System restore utility for Linux, Thunderbird, Redshift, +i2pd - Invisible Internet, Pluma - Text editor, gedit, +CudaText, GtkHash, Wine HQ, gImageReader, +Flameshot, Avidemux, +Tartube, +Videomass, Audacity, Jami, +Signal, +Flatseal (Flatpak), Blender, Back in Time, ClamTk, Inkscape, Firefox, Chromium. În felul acesta aspectul managerului va fi mult mai întreținut, modern și plăcut decât este în prezent. Utilizatorii vor mulțumiți de aceste lucruri (actualizarea celor mai importante și utilizate aplicații). Este nevoie să promovați aceste aplicații minunate în această categorie "Sugerate / Recomandate".
*Ar fi ideal de adăugat acele aplicații open source cu +.

Meniu Debian propunere pentru schimbare
Schimbarea pictogramei "Meniu" din bara de sistem care afișează un munte și este nepotrivită, mai bine se adaugă doar text, exemplu simplu: "Meniu"; iar pictograma doar cu opțiunea ca utilizatorul să-și aleagă și adauge singur una pentru meniu, din setările pentru meniu. Vă rog, adăugați posibilitatea personalizării dacă vreau să exclud / adaug pictogramă, să-mi adaug singur o pictogramă personalizată potrivită pentru "Meniul principal" adaugați opțiunea în fereastra de alegere a unei pictograme, de a adăuga una la alegerea utilizatorului, separat de cele existente, de a o putea încărca singur și a-și putea personaliza mai mult aspectul sistemului de operare. Și posibilitatea de a afișa doar text prin excluderea pictogramei, exemplu: "Meniu" am încercat și nu am reușit să elimin pictograma afișată pentru a vedea doar text. Este bine ca meniul să aibă o pictogramă, dar să fie una potrivită pentru această funcție, care să reprezinte acest meniu, un simbol universal pentru meniu. Adăugați mai multe pictograme care să sprijine acest lucru. Mă interesează acest lucru doar pentru că nu sunt mulțumit de pictograma meniului, pe care o consider nepotrivită. Dacă găsesc una în fereastra de personalizare care să reprezinte corect funcția de meniu (universal) atunci sunt mulțumit și numai doresc eliminarea acesteia. În cele din urmă am găsit una de care sunt mulțumit și am reușit să o schimb, o pictogramă cu 9 puncte (alături de care apare textul Meniu), care mi se pare potrivită.

Schimbare, actualizare, adăugare teme și fundaluri noi, simple și frumoase (suport pentru tema întunecată).
Nuanțe culori frumoase, de exemplu stil Yaru (Ubuntu).
Modificați pictogramele din "Meniul principal" care sunt învechite și nepotrivite (ca pictograme) care îi dă un aspect neplăcut și învechit, plictisitor, consider că este important ca aspectul sistemului de operare Debian GNU/Linux să fie modificat prin adăugarea / actualizarea de Teme cu "Pictograme" "Margini de fereastră" "Controale" "Indicatori mouse" "Fundaluri desktop" tot ce ține de meniuri și pictograme, de fereastra "Setări de sistem".

Modificarea pictogramelor butoanelor din meniul principal de "Închidere calculator" "Ieșire sesiune" și "Blocare ecran". Sugestie: Butoane întru-un fundal negru, butoane de culoare neagă cu inscripția funcției în culoare albă, acel simbol universal care reprezintă funcția respectivă de închidere sistem, ieșire sesiune, blocare ecran, pot fi și colorate pe fond de negru cu inscripția din butonul respectiv colorată în roșu și alte culori. Butoanele din bara de sistem Gnome de închidere, ieșire sesiune pe fond alb sunt foarte echilibrate și frumoase. Vă rog, schimbați acele pictograme vechi, nepotrivite și plictisitoare pentru aspectul sistemului, pentru a-i da un aspect profesional.

Adăugați posibilitatea utilizatorilor de a activa / instala flatpak într-un mod mai simplu prin intermediu managerului "Aplicații" bifând o căsuță.

Folosiți Gnone Box mașini virtuale pentru a descărca câteva sisteme de operare pentru a vedea aspectul lor, meniurile, temele și pictogramele din care vă puteți inspira.

Prin schimbarea aspectului într-un mod simplu, modern, conservator, echilibrat și profesional cred că veți câștiga mai mulți utilizatori și dezvoltatori care se vor implica în proiectul de dezvoltare Debian, cât și companii care vor vinde calculatoare cu sistemul de operare Debian instalat pe ele și de asemenea sponsori care vor susține dezvoltarea acestui sistem.

Vă rog, faceți videoclipuri oficiale ale Proiectului sau echipei Debian cu sistemul de operare, videoclipuri de câteva minute, 5 minute de prezentare într-un rezumat, pe care utilizatorii se le vadă cu fiecare lansare a unei noi versiuni, pe care să le lansați prin intermediul unui canal oficial pe YouTube. Videoclipuri cu fond muzical plăcut, echilibrat și conservator, pentru oameni modești, normali și echilibrați, pentru a putea fi vizionate de utilizatori, fani, familii, tineri, oameni de toate vârstele, companii, programatori și dezvoltatori IT, pentru care trebuie să fiți un exemplu de seriozitate și profesionalism pentru ai putea câștiga pe toți, veți putea face acest lucrul doar prin simplitate, seriozitate și un spirit conservator care ține la principii. Dacă veți urma aceste sfaturi cu seriozitate, gândindu-vă la acele categorii de oameni cărora să vă adresați prin intermediul acestor videoclipuri, cred că veți avea de câștigat enorm și popularitatea și utilizarea acestui sistem va crește semnificativ. Videoclipuri doar cu un fond muzical plăcut pentru oameni normali. Și videoclip cu prezentare echipă Debian în care să invitați pe cei doritori programatori, cunoscători IT, să susțină și dacă vor să se alăture proiectului.

Suport temă întunecată pentru "Synaptic manager" și unele aplicații care nu-și schimbă aspectul deși este selectată o temă întunecată.

De multe ori am observat lucruri neplăcute în afișarea unor ferestre pe care le deschid, acestea nu-și păstrează dimensiunea lor inițială, sau cea de mai dinainte de a se modifica, ferestrele se deschid la dimensiuni mari, dimensiunile se modifică mereu și îi dă un aspect neplăcut, neprofesional, cred că ar fi bine să existe o opțiune de personalizare, păstrare, memorare, blocare a dimensiunii ferestrei (a lucrurilor pe care le modificăm, pentru a-și păstra un aspect plăcut și profesional) o fereastră pe care o deschizi, exemplu când descarci ceva de pe internet sau într-o aplicație, când deschizi o fereastră pentru a selecta un fișier, în editorul video, playerul audio/video sau dosare. Cred că ar fi bine să existe opțiunea de a personaliza / păstra dimensiunea ferestrelor pe care le deschidem, opțiunea de a bloca redimensionarea ferestrelor pentru a împiedica redimensionarea ferestrelor pe care le deschidem și ca sistemul de operare să memoreze atât configurarea și dimensiunea ferestrelor, locurilor pe care le accesăm, ca atunci când deschidem din nou o fereastră de exemplu pentru a accesa, descărca un fișier atât din calculator cât și de pe internet prin intermediul browserului, să rețină acel loc unde am deschis o fereastră mai înainte, chiar cu mult timp pentru a accesa sau salva mai ușor un fișier. Am observat acest comportament în diverse situații și aplicații dea lungul anilor, în playere și editoare video, etc, un lucru neplăcut.

Am folosit Gnome Box și am descărcat câteva sisteme de operare pe calculatorul meu și am fost plăcut impresionat de aspectul frumos al acestor sisteme, de temele bogate și frumoase ale acestora și de opțiunile de personalizare pe care acestea le ofereau. Sper ca și echipa debian să ofere mai multe opțiuni prin adăugarea de teme și pictograme noi, care să-i ofere sistemului un aspect mai modern, atrăgător și frumos de cât a fost până în prezent!

Unul din sistemele încercate a fost Linux Mint 21.1 Cinnamon și am fost plăcut impresionat de câteva lucruri, însă două lucruri mi-au plăcut foarte mult, Managerul de actualizări și aplicații care oferă actualizări calculatorului, acel scut din bara de sistem, care la un simplu clic se deschide managerul de actualizări și poți actualiza cu ușurință aplicațiile, poți bifa individual aplicațiile care să se actualizeze.

Iar cel de al doilea a fost Timeshift - System restore utility for Linux, care oferă posibilitatea restaurării sistemului Linux în caz că ceva se strică. De multe ori am fost în această situație, lipsit de ajutor și neștiind ce să fac, și consider că mulți alții au trecut prin situații asemănătoare. Vă rog să adaugați această aplicație dacă se poate în distribuția dvs. și să o mențineți actualizată la zi.

Aplicații esențiale care ar trebui preinstalate în distribuțiile oferite de proiectul echipei Debian:
Timeshift - System restore utility for Linux

Îmi cer scuze pentru orice greșeală, nu sunt un vorbitor de limba engleză, acest mesaj este tradus din limba Română în limba Engleză cu Deepl Translate.

Vă rog confirmați-mi primirea acestui mesaj, cu asigurarea că el va fi preluat și citit de membrii echipei Debian.

Vă mulțumesc! Cu respect pentru echipa Debian.