Re: Linux (translation)

Translation:

---------------

I've installed Corel Linux, but I got no idea how to install drivers, I
have no manual.

I heard I should look on debian.org, but I couldn't find anything I could
use. Are you able to help me installing VGA, ISDN, soundcard and printers.

You can mail me at: k.wilke@12move.nl

---------------

Hier is een antwoord waarmee je wat misschien wat verder komt:

- ISDN is moeilijk, maar te doen. Je moet de Hisax driver laden en
isdnutils configgen.
- Voor VGA hoef je eigenlijk weinig te doen (niks), om X aan de praat te
krijgen tik je: xf86config (X werkt bij Corel waarschijnlijk al)
- Voor geluidskaart moet je je geluidskaart driver laden
- Printers heb ik nooit wat mee gedaan: kijk naar lpd

Drivers / modules laden doe je met:

modprobe <driver / module>
insmod <driver / module>

lsmod geeft een overzicht van de geladen modules.
in /lib/modules/<kernel versie/<dir> staan alle modules.

Ron Rademaker

PS. Modules kan je zien als drivers.