sistema de correu en xarxa casolana

Hola, escric a la llista, no per vagància sino perque estic una mica atabalat
amb tota la informació que he llegit. Us explico el que vull fer:
Ara tinc una xarxa casolana amb connexió adsl per router. L'usuari de cada pc
de la xarxa, on hi ha màquines winxp (encara no he convençut a la dona) i
linux (Debian-Sarge) accedeix al servidor de correu de l'ISP mitjançant el
seu client de correu particular. La meva intenció és posar un servidor a la
xarxa que sigui l'encarregat de recollir el correu de l'ISP per tots els
usuaris de la xarxa local, passar-los un filtre d'spam i antivirus i després
distribuir-los a cada PC de la xarxa nets com el culet d'un nadó. Aquest
servidor estaria constantment (o quasi) connectat a internet, els clients
s'engeguen i s'apaguen cada dia. També (però això ja no em preocupa tant)
podria encarregar-se de recollir el correu de la xarxa local i enviar-lo a
l'ISP. He vist documentació de tots colors, que utilitza un grapat de
programes per fer-ho:
sendmail, exim, qmail, postfix, fetchmail, procmail, spamassasin, mailfilter,
linuxdefender... i una plètora de clients; però tot bastant orientat a
entorns professionals. Jo no vull complicar-me la vida ni ser un gurú de
sendmail; vull fer el que us he explicat de la manera més senzilla possible.
Aquí la pregunta:
quina seria la combinació de programes (lliures, clar) més adient per fer
aquesta tasca? quin seria el paper concret de cadescun d'aquest programes?
No n'he tret l'aigua clara a la documentació per saber on comença la feina
d'un i acaba la de l'altre, sembla que en aquest àmbit es perd una mica la
filosofia UNIX de "petits programes que fan una sola cosa, que s'ajunten per
fer-ne moltes..."
Ja m'encarregaré jo de llegir la documentació de cada programa per
configurar-lo i fer-los treballar junts, però estic anonadat per l'excés
d'oferta, i perdut sobre la funció de cada programa.
Gràcies per llegir-me el rollo i pel vostre ajut.