problemes amb les fonts després d'upgrade

Hola
Després dels darrers updates-upgrades tinc problemes amb les fonts, tant amb
kde com gnome. En l'anterior upgrade les fonts em varen canviar, eren
similars, però no les mateixes (utilitzo Bitstream Vera Sans) però des del
darrer update, m'han sortit unes fonts molt més grans, en kde, he hagut de
baixar dos punts (de 12 a 10) per tenir el mateix aspecte d'abans, en gnome,
els menús segueixen amb les seves fonts enormes, que no hi ha manera de
canviar. A algú li ha passat el mateix?

Ricard