tornem'hi amb les fonts

Bé, si heu tingut la paciència de llegir els meus fils sobre errors en les
fonts ja sabreu de què va, sino, allà va un resum.
Resulta que cada cop que arrenco el sistema, d'una manera aleatòria la mida de
les fonts em canvia: o bé surten enormes, o bé minúscules:

Bitstream vera sans mida 12: es veuen normals o enormes
Si canvio a Bitstream vera sans 10 es veuen normals o minúscules.

El que necessito saber és: en una pantalla de 19 polsades, a 1280x1024, quina
mida han de tenir tant la mida 10 com la 12 (em val una idea aproximada, com
"a 12 enormes i a 10 normal". És només per saber la mida correcte i així
poder esbrinar quan és que ho veig malament (que bé podria ser quan veig unes
10 normals en lloc de veure-les minúscules) a veure si així tinc pistes per
solucionar el tema, que ja m'està cansant una mica. Me'n vaig a posar coliri
als ulls, perquè he hagut de forçar la vista per escriure això amb unes fonts
que semblen cagadetes de formiga...

Ricard