Impressions sobre Sarge.

Un dels símptomes que ens indiquen que això del GNU/Linux està arribant a la normalitat i que comença a estar una mica assumit i que nosaltres ens ho prenem tot molt més tranquil·lament és que Debian ha passat de Woody a Sarge "y aquí no pasa nada", mentre que quan es va passar de Potato a Woody diria que es va notar bastant més. Sí, ara fins i tot surtim a "El País" [1], i poc a poc Debian es va imposant com a distribució estàndard de facto, ja sigui ella o bé alguna de les seves variants, forks o distribucions derivades (Ubuntu, Knoppix, Catix, etc).

I realment la Sarge és impressionant: la instal·lació molt més fàcil, la detecció de hardware molt més afinada, entorns d'escriptori absolutament homologables als de les distribucions comercials, hotplug, etc. Per primer cop (jo que tota la vida havia estat a testing) em sembla que em quedo a stable i per temps (seguint l'estela del company pinto, conegut d'alguns d'aquesta llista): estic descobrint les meravelles del gnome 2.8, de l'openoffice.org amb els diccionaris que necessito (italià, català, castellà), etc, acostumat com estava a fluxbox + abiword :-) Com a única concessió al frikisme em quedo amb el mutt, que tant em va costar de configurar, però que al que realment em sembla que em costarà abandonar...

Podríem comentar a la llista les vostres impressions sobre el llençament de la Sarge, les novetats que porta, etc. No sé seria és massa off-topic per a una llista on ens passem la vida solucionant problemes de configuració?

Debian rulez ;-)

[1]http://www.elpais.es/articulo.html?d_date=&xref=20050610elpepunet_4&type=Tes&anchor=elpportec

--
ciao