Disket d'arrencada.

Hola a tothom...
He estat buscant informació a la xarxa sobre com muntar un floppy
d'arrencada del sistema amb el GRUB.

He provat la utilitat /sbin/grub-floppy i no acaba de funcionar.
(Em dona errors al llegir el disket ... no ho veig clar)

AIXÍ QUE HE continuat buscant ----
He seguit un tutorial que explica com fer-ho a mà i l'experiència ha estat
positiva, tot i que una part no m'ha funcionat.
(Finalment sí; ha funcionat fent servir un fitxer menu.lst, però m'agradaria
que em diguéssiu que us sembla que pot estar passant quan no arrenca de
forma "manual2)

SOM-HI
Bàsicament el tutorial explica :

a) Com crear un sistema de fitxers al floppy (mke2fs /dev/fd0)
b) Com muntar el floppy (mount ...)
c) Com crear una carpeta boot i una /boot/grub al floppy.
d) Com copiar els fitxers stage1 i stage 2 en aquesta carpeta boot del
floppy.

ARA toca preparar el flopy amb el GRUB.
Es tracta d'arrencar el GRUB  (el del nostre PC que ja està funcionant) i
des de la seva pròpia línia de comandes  (grub > ) fer el següent :

grub > root (fd0)
grub > setup (fd0)

Un cop ha fet aquest procés de Setup (fa unes comprovacions), podem rebootar
el PC des d'aquest floppy.
Un cop hem engegat des del floppy, estem treballant amb el GRUB i cal dir-li
on trobar el kernel i l'arrel del nostre sistema.
Cal canviar la root , o sia , passar-la des del floppy al disc dur

grub > root (hd0,6)

Ara li diem on tenim la imatge del kernel i on està l'arrel.

grub > kernel /boot/vmlinuz-2.4.27-2-386 root=/dev/hdb7

Ara ja podem bootar des d'aquí mateix.

grub > boot

El procés de boot comença i s'atura (kernel panic) perquè diu que cal passar
un paràmetre correcte a root
(o sia, root=/dev/hdb7 no està bé segons ell)
NO PUC FER RES MÉS que apagar la màquina via interruptor.

I això ho faig bé... segur... almenys /dev/hdb7 és on tinc l'arrel del
sistema i és el mateix que apareix al meu fitxer menu.lst.
LA UNICA COSA que no em quadra és que des del GRUB, quan he engegat amb el
floppy, si li demano que em mostri les particions que tinc al dic dur
grub > root(hd0, [Tecla_Tab]
em diu que le partició on jo sé que tinc l'arrel és ext2 però realment és
ext3.

BÉ... com que no m'ha funcionat, he decidit copiar el meu menu.lst (del PC)
a la carpeta boot/grub del floppy.

He arrencat el sistema de nou, ha arrencat des del floppy, ha aparegut el
menú, he escollit el sistema Debian (veig com li passa root=/dev/hdb7) i ha
engegat.

PERÒ QUE FALLA QUAN ES FA PEL ?

Gràcies !!!