Compilar kernel

Hola a tothom, un altre cop.

Amb la vostra ajuda (i paciència) he pogut fer unes quantes coses
interessants amb el meu Debian/GNU Linux.
(Samba, NFS, CUPS, diskets d'arrencada ...)

Ara volia aprofundir una mica més... Per tot el que he estat llegint, sembla
que compilar un nou Kernel (o altres fonts) és una cosa que tothom ha fet
algun cop o altre i he decidit prova-ho.

He baixat unes fonts de kernel.org per compilar-les, a veure què tal.
El meu kernel actual és el 2.4.27-2-386; és el kernel que venia amb la
distribució de Debian que vaig baixar de la WEB.
Faig servir GRUB com a gestor d'arrencada.

Les fons descarregades corresponen a la versió 2.6.13.2.
Els passos que vaig seguir són els que he anat trobat tant al README dels
sources descarregats com en les meves recerques diverse a Google.

Si hi veieu que falta alguna cosa, m'ho indiqueu.
Agraïré qualsevol comentari !!!

************** PROCÉS

1) Descarregar fonts.

2) Descomprimir-les a /usrc/src/linux-2.6.13.2

3) Fer un link dins de /usrc/src que apunta a linux-2.6.13.2; el nou link
creat es diu linux.

4) Dins de linux he creat una carpeta anomenada output
(Això de la carpeta output és una recomanació; pots redirigir el resultat
dels comandaments make a una carpeta designada a tal efecte... es fa servir
el nom de carpeta passant-lo al make; així make o=/usr/src/linux/output )

5) Entro a linux (o sigui, a /usrc/src/linux-2.6.13.2)

6) make mrproper (per netejar no sé ben be què... aquí no vaig fer servir el
paràmetre o=/usr/src/linux/output )

7) make o=/usr/src/linux/output menuconfig (per crear la configuració de l
kernel; el resultat el col·loca a output)

8) make o=/usr/src/linux/output (per compilar el kernel;el resultat el
col·loca a output)

9) make o=/usr/src/linux/output modules_install (per compilar els mòduls;el
resultat el col·loca a output)
(Aquí tinc un dubte : en alguns llocs he vist "make modules", en altres
"make modules_install install".
NO SÉ ben bé què hauria de posar. Sembla que "make modules_install install"
té alguna cosa a  veure ?? si fas servir LILO hi vols que te'l modifiqui.
També he vist que en algun lloc abans del "make modules" feien "make dep".
NO sé què sobra o què falta.

10) Copio el nucli resultant (bzImage) a /boot/vmlinuz-2.6.13.2

11) mkinitrd  -o /boot/initrd-2.613.2.img /lib/modules/2.613.2 (creo així un
ram disk)

12) Afegeixo una entrada nova al GRUB i re-inicio el PC.

13) Utilitzo el nou nucli.

RESULTAT
Diria que el sistema engega força més depressa.
Veig algun missatge de que té problemes amb el mouse (tot i que el ratolí em
funciona bé, molt lleuger diria jo)
Té problemes amb la xarxa; no pot enviar peticions DHCP. (Com si no
funcionés la targeta)
Quan engego la sessió KDE, em viu que no pot inicialitzar el só.
Si faig un cop d'ull a l'arrel i les seves carpetes, em sembla que va més
lleuger.

CONFIGURACIÓ DEL NUCLI
He de dir que el primer cop que vaig provar la compilació vaig fer servir un
fitxer de configuració del nucli nou de trinca.
No savia ben bè que era tot el que em demanava durant la configuració, tot i
que algunes coses les tenia força clares.

Vaig suposar que els error eren deguts a que m'havia deixat alguna cosa per
configurar.
Vaig decidir que podria fer servir el fitxer de configuració del kernel
actual (2.4.27-2-386) que sí que funciona bé (xarxa, só, ...)

El segon cop que ho he fet (el darrer) he fet servir el fitxer de
configuració que portava la distribució Debian/GNU Linux.
A la carpeta /boot hi ha el fitxer config-2.4.27-2-386; l'he copiat a la
carpeta  /usrc/src/linux-2.6.13.2/output donant-li el nom de .config.
Al engegar el programa de configuració del nucli "make o=/linux/output
menuconfig" li dic que vull carregar un fitxer existent.
Carrego el .config (que de fet és una còpia del /boot/config-2.4.27-2-386) i
la única cosa que canvio és que el tipus de processador és un Pentium-4.
No toco res més.
Surto guardant els canvis i faig tot el procés de compilació que he detallat
abans.
El resultat és el mateix... no tinc xarxa ni só.