From: "Ramon Cuñé" <ramoncunye@gmail.com>
To: <debian-user-catalan@lists.debian.org>
Sent: Monday, May 28, 2007 11:08 AM
Subject: Re: Proftpd

>He estat fent diferents proves, i al final hem trobo amb el següent:
>
>- Si poso el proftpd pel port 21, obro amb iptables el port 21 i el
>router faig NAT del port 21 cap a la màquina del ftp tot funcionar
>perfectament.
>
>- I si poso el proftpd pel port 1021, obro amb iptables el port 1021 i
>el router faig NAT del port 1021 cap a la màquina del ftp no funciona,
> ja que em continua donant l'error ftp "Illegal PORT command"

Resulta que el protocol FTP es molt antic, i per que funsioni bé
hauràs de configurar tant el server com el client. Prova a jugar
amb el mode passiu i l'actiu, no recordu bé quin has de triar,
pero recorda que no només has de configurar el server, perque
segons el mode, el server pot escoltar a un port però el client
respondre per altre (d'ahí l'error del PORT).

>Alguna idea al respecte?

Jo gasto sempre sftp, que tira pel port de l'SSH.

>Salut!
I força al canut!