Re: Eliminar fitxers iguals.

En/na Mateu ha escrit:
> Bon dia!
>
> Avui me n'he adonat que tenc el disc dur ple del tot. He estat cercant
> per la web a veure si trobava algun programa o alguna cosa que em
> pugui ajudar a disminuir una mica el tamany de les meves dades. No he
> trobat gaire cosa, sobretot cercava alguna eina que em permetes
> esborrar repeticions de fitxers, segur que hi ha mes d'un fixer que hi
> és dues vegades dins el disc dur.
>
> Donç la pregunta és, sabeu d'alguna eina que permeti fer aixó?
> Com ho feu vosaltres per economitzar l'espao del disc?
>

> Salut!!!

A la revista Linux Magazine d' aquest mes hi ha un article sobre un
programa anomenat deborphan el qual sembla que recerca paquets sense cap
dependència per eliminar-los, encara no he tingut temps de llegir l'
article detingudament i no ho posat res en pràctica, sembla que només
serveix per netejar una mica"/".
La web es http://freshmeat.net/redir/deborphan/1795/url_homepage/deborphan
També pots fer una ullada als menús per detectar programes que no facis
servir i desinstal.lar-los, també deixar un sol escriptori en el cas de
que en tinguis més d' un.
Jo en cap cas esborraria de forma manual cap fitxer de "/" teòricament
no hauries de tenir fitxers repetits (tingues en compte que pots tenir
fitxers amb el mateix nom a directoris diferents jo n' he trobat però jo
no els esborraria), hi tindràs algun fitxer sense dependència i paquets
corresponents als programes que tinguis instal.lats.

Per el directori /home hauries d' actuar segons les teves preferències,
vull dir que potser hi ha fitxers que no fas servir sovint i que per
exemple els pots guardar a un DVD+-RW i així alliberes espai, una altra
possbilitat es guardar els fitxers de /home a un disc USB extern.
També pots comprimir i arxivar els fitxers amb Ark.