Re: automatitzar muntatge de partició encriptada amb clau a fitxer en usb

A 2014-02-18 11:19, Alex Muntada escrigué:
alex:

El que més em preocupa ara, i que segurament sabreu la gent que encripteu, és que m'ha arribat el rumor que encriptar en una partició transaccional (per exemple ext4) pot causar corrupció i perdua de dades. Jo treballo amb Debian Testing i alguns cops s'em congel.la l'escriptori i haig de reiniciar
a saco   :-(

Treballo amb LUKS des de fa temps sobre sistemes de fitxers
transaccionals i mai he tingut corrupció de dades, fins i tot quan he
hagut de re-iniciar l'ordinador per culpa d'alguna prova salvatge que
se'm menjava la CPU. També tinc eCryptfs a diversos portàtils i sempre
amb bon resultat, tret d'alguns problemes amb la limitació de la mida
màxima del nom dels fitxers.

D'altra banda, val a dir que no treballo amb Debian Testing
directament i potser el meu sistema té alguna diferència, tot i que
m'estranyaria que sigui prou significativa en aquest tema. Tens alguna
referència a algun article sobre aquest problema o és només d'oïda?

Salut,
Alex

Hola Alex,

És només rumorologia. Un dels tutorials que vaig fer servir per encriptar comentava d'oides el tema, però és un tutorial de fa sis o set anys i no citava cap font.

  http://www.jeanette.es/archives/325

Hi ha un moment que diu "Bien, pues ahora tienes que formatear el dispositivo. Algunos recomiendan no usar un sistema con journaling porque teoricamente puede producir corrupción de datos. Yo estoy usando ext3 hasta ahora sin problemas."

Salut

    Alex