Re: Ass: Debian 9 fora de control?

Hola Narcís,

> En aquesta bitàcola veig que fou "unattended-upgrade" el
> programa que va actuar per instal·lar paquets

Has mirat si la pestanya Updates de software-properties-gtk té
activada l'opció d'instal·lar automàticament? Revisa també el
contingut del /etc/apt/apt.conf.d per si hi ha alguna variable
que ho activi.

> Realment em sorpren que a Debian s'hagi decidit aquest tipus de
> coses sense que es consulti l'usuari.

Hi ha a qui li sorprèn que no s'actualitzin els forats de
seguretat automàticament i el més aviat possible.

> S'ha passat de no actualitzar ni avisar per a res, a fer-ho
> «perquè toca» i silenciosament.

D'on ho treus això? La teva experiència particular no implica que
hi hagi cap decisió en aquest sentit. Pel que jo recordo, aquest
any s'ha discutit d'activar la instal·lació automàtica dels pegats
de seguretat a les imatges per a servidors. Però també hi ha gent
que hi veu inconvenients i no estic segur del que s'ha decidit
finalment.

Les decisions rellevants s'acostumen a documentar al document de
«release notes» però també pot passar que hom ho hagi oblidat o
que no s'hagi considerat rellevant si hi havia prou consens en el
moment de prendre la decisió.

Salut,
Alex