Re: Dubtes de targeta gràfica

El 23/4/23 a les 9:20, Joan ha escrit:
Hola,

Tinc un ordinador amb una targeta gràfica integrada, aquesta:

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-vega-11.c3054

i per una altra banda tinc 2 targetes gràfiques desmuntades (no les he
provat mai), i no sé si paga la pena posar-ne alguna a l'ordinador (no
el gaig servir per jugar/gamming):

- https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-hd-5830.c251

- https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-210.c2020

Entenc que les targetes gràfiques no integrades li aportarien:
capacitat de càlcul/CPU i memòria. Tampoc és que em calgui, però per
tenir-les desmuntades no sé si ja posats paga la pena muntar-les o
després això em donarà mals de cap perquè es fotin de patades entre
elles, temes de configuració o que el consum energètic, que no crec que
sigui res de l'altre món, incrementi perceptiblement.

Bé, si teniu opinió al respecte, us la agrairé :-)

Bones,

no soc un expert.

Com tu ja ben dius guanyaries la memòria que ara tens assignada a la gràfica integrada, i pots guanyar en velocitat de la gràfica, però perdras en consum.

A més a més, depén quina tecnologia de memòria RAM utilitzes, potser també guanyes en velocitat d'accés a RAM. Una manera de comprovar-ho és executar MemTest abans de posar una targeta gràfica, i fixar-te a la velocitat de la RAM, i llavors afegir la targeta gràfica i mesurar de nou la velocitat de la RAM amb Memtest.

Salutacions

Àlex