Re: ConsultaInstal·lacióDEBIAN

No sé si és el cas, però, per a qui estigui encara atrapat amb MS Windows, i necessiti crear una memòria USB arrencable, a partir de la descàrrega .ISO , hi ha aquestes utilitats de gravació USB:

https://wiki.gilug.org/Administracio_de_sistemes#Gravaci.C3.B3_de_CD.2FDVD.2FBluRay.2FUSB

El 4/4/24 a les 22:03, Àlex ha escrit:
Bones Daniel,

no crec que tinguis cap problema instal.lant Debian al portàtil. Tanmateix, de quin barri ets? Si estàs per Horta o Nou Barris et puc donar un cop de mà.

Si vols fer la prova instal.lant-lo tu mateix, pots provar d'instal.lar-lo en una màquina virtual tants cops com et faci falta, tot i que no sé si saps de crear màquines virtuals. A més a més, llavors pots practicar instal.lant-lo amb varis escriptoris diferents, a veure quin trobes més intuïtiu i productiu.

De la instal.lació "real" no et preocupis gaire. Si ets molt nou a la informàtica, la part que et donarà més feina és moure la imatge d'instal.lació ISO descarregada a un USB d'arrencada. La resta de la instal.lació és anar tirant endavant responent preguntes.

Després de la instal.lació potser voldràs ajustar algunes cosetes, com afegir els repositoris 'contrib' i 'non-free', i afegir nou programari que necessitis.

Salutacions i bona sort,

     Àlex

El 3/4/24 a les 23:53, Daniel Abaurrea Ruiz ha escrit:

Hola, aquí Daniel Abaurrea Ruiz des de Barcelona ciutat. Tinc cinquanta anys d’edat. Vaig estudiar arquitectura.

Els meus coneixements d’hardware i software son del nivell d’usuari. Sempre m’ha interessat molt saber com funciona tot el que m’envolta. Es per això que m’agradaria molt aprendre a instal·lar un sistema operatiu debian en un ordinador portàtil comprat sense que s’hi hagués instal·lat prèviament un sistema operatiu windows.

He decidit posar aquest missatge en el vostre lloc web perquè he intentat aprendre a fer la instal·lació cercant cursos e informació per internet però m’he perdut en la quantitat d’informació que he trobat a la xarxa.

Hi ha algun col·lectiu que organitzi un curs en el que aprendre a fer aquest tipus d’instal·lació?

Disposo d’un ordinador portàtil en el que podria assajar el procés d’instal·lació abans d’intentar-ho en un dispositiu nou comprat sense el sistema operatiu windows prèviament instal·lat.

Algú em pot orientar en aquest propòsit?

No dubteu a contactar amb mi:

danielabaurrearuiz@gmail.com

Moltes gracies pel vostre temps i esforç... danielabaurrearuiz

--
La solidaritat és la tendresa dels pobles. Lluita contra l'apartheid:

   https://www.btselem.org/publications/fulltext/202101_this_is_apartheid
   https://www.elsaltodiario.com/revista-pueblos/apartheid-el-termino-juridico-que-(por-fin)-define-la-realidad-de-palestina
   https://www.elsaltodiario.com/ocupacion-israeli/apartheid-sanitario-israeli-metafora-kibbutz
   https://www.elsaltodiario.com/elsacapuntas/estudiar-bajo-apartheid-el-dia-a-dia-de-los-estudiantes-palestinos
   https://12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.theguardian.com%2Fcommentisfree%2F2023%2Faug%2F19%2Fisrael-apartheid-state-south-africa-netanyahu

--

Narcis Garcia

I'm using this dedicated address because personal addresses aren't masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should remove and omit any @, dot and mailto combinations against automated addresses collectors.