Processen actief na uitloggen Gnome

Hallo,

Het valt me op dat soms processen van een user actief blijven na
uitloggen in Lenny. Ik zie dit vooral bij bonobo-activation-server na
het afsluiten van een Gnome sessie, dit gebeurd in ongeveer 50% van de
gevallen, ook als ik niets heb gedaan in Gnome.

Log maar eens uit in Gnome, log in via ssh vanaf een andere machine, en
doe een "ps aux | grep bonobo". Ik zie dan vaak dit:
---------
paul      3888  0.0  0.1 147996  3828 ?        Ssl  16:28   0:00
/usr/lib/bonobo-activation/bonobo-activation-server --ac-activate
--ior-output-fd=16
---------
Terwijl "paul" is uitgelogt.

Verder hoor ik dat dit helemaal mis gaat als je later weer inlogt als
die user vanaf een andere machine (/home via NFS).
Je krijgt dan corba-errors:
---------
Sep 24 08:26:43 bin112 gdm[11118]: gnome-keyring-daemon: couldn't lookup
keyring
+component setting: Adding client to server's list failed, CORBA error:
+IDL:omg.org/CORBA/COMM_FAILURE:1.0gnome-keyring-daemon: couldn't lookup ssh
+component setting: Adding client to server's list failed, CORBA error:
+IDL:omg.org/CORBA/COMM_FAILURE:1.0gnome-keyring-daemon: couldn't lookup
pkcs11
+component setting: Adding client to server's list failed, CORBA error:
+IDL:omg.org/CORBA/COMM_FAILURE:1.0
---------

Kent iemand dit probleem, of misschien een oplossing?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.