Re: X geeft zwart scherm (ATI Radeon)

Hoi Tijmen,

Tijmen van der Burgt schreef:
> Hoi,
>
> radeon log: http://pastebin.com/ytiAqBiP
> <http://pastebin.com/ytiAqBiP>radeonhd log: http://pastebin.com/dp7XbJGT
>
> Er werd me trouwens aangeraden in #radeon (freenode) om radeon ipv
> radeonhd te gebruiken...
>
> Ten slotte heb ik nog de laatste stable radeon versie op git geprobeerd
> (6.13.0), maar nog steeds een zwart scherm...
> (log: http://pastebin.com/xMqHykWq)
>
> Ik gebruik nu de '2.6.34-0.slh.3-sidux-686' kernel, met KMS! Bij het
> starten van X krijg ik een wit scherm voor zo'n 0.1s, daarna weer een
> [...]

Had onlangs een PC (andere videokaart) die alleen op een resolutie van
800x600 functioneerde. De oplossing was een regeltje over HorizSync in
het vrijwel lege X.org configfile:
------------
Section "Monitor"
        Identifier      "Configured Monitor"
        HorizSync       30-65
EndSection
-----------
Daarna waren opeens alle resuluties voorhanden.

Ik zie in je log vele afgekeurde resoluties, misschien is iets
vergelijkbaars aan de hand. Wellicht geeft de monitor verkeerde gegevens
aan je videokaart door en worden daardoor alle bruikbare resoluties
afgekeurd i.v.m. "out of range", en is dit onder Windows opgelost in de
driver.

Als VertRefresh zou je evt. zoiets kunnen proberen:
VertRefresh   55.0-65.0
En ik zou ook nog wel naar 75.0 durven.

Ik zou voor de radeonhd driver gaan, die bied veel meer.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/