Probleem met essentieel pakket

Hallo,

Op een oude server met Lenny heb ik een commando uitgevoerd om te
checken of er packages op staan die niet meer in de repositories zitten:
aptitude -F "%p " --disable-columns search ~o

Daaruit kwam o.a. het pakket diffutils.

Bij het verwijderen kreeg ik echter deze melding:
---------
WAARSCHUWING: De volgende essentiële pakketten zullen verwijderd worden.
Dit dient NIET gedaan te worden tenzij u precies weet wat u doet!
  diffutils
---------

Wel vreemd dat een pakket essentieel is, terwijl het niet eens in de
distributie voorkomt. Hoe kan dat?

http://packages.debian.org/search?keywords=diffutils&searchon=names&suite=all&section=all

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.