Re: Live cd op harddisk installeren

On Wed, Aug 11, 2010 at 05:45:23PM +0200, Stephan Verrips wrote:
> Beste Mensen,
>
> Ik heb van Debian Lenny 5.0.4 zelf een live dvd gemaakt na wat applicaties
> toegevoegd te hebben. De live dvd draait als een trein. Er zijn 2 dingen waar
> ik een beetje moeite mee heb. 1 De kernel is van 2.6.26 en dus nieuwe pc's
> wordt de netwerkkaart niet herkend. Ik zou dan debian 6 moeten gebruiken,
> maar die is niet stabiel en het is me 1x gelukt om daar een live dvd van te
> maken. Daarna ook niet meer.
>
> De debian 5.0.4 live dvd werkt goed, echter mis ik de mogelijkheid de live
> dvd op de hardeschijf te installeren.

Dat kan ook nog niet, althans niet rechtstreeks.

> Ik zou dat graag willen omdat alle
> applicaties op de dvd staan en zo op de harddisk wil hebben. Heeft iemand een
> idee of er een script is of een methode om de dvd op de harddisk te krijgen.

Wordt aan gewerkt; op debconf heb ik verschillende mensen daarmee bezig
gezien. In hoeverre het klaar gaat zijn voor squeeze, weet ik echter
niet.

> Dus niet als live DVD met unetbootin, maar echt als een standalone
> installatie. Als live dvd op harddisk lukt me wel en werkt.

Workaround:

Op live-CD:

dpkg --get-selections > bestand

Kopieer 'bestand' dan naar een veilige plaats, doe een 'gewone'
installatie, kopieer 'bestand' naar de harde schijf van die computer, en
doe vervolgens:

dpkg --set-selections < bestand
apt-get dselect-upgrade

De lijst met geïnstalleerde paketten zou nu dezelfde moeten zijn als die
die op de Live-CD stond.

Groeten,

--
The biometric identification system at the gates of the CIA headquarters
works because there's a guard with a large gun making sure no one is