Re: geen windowss melding in GRUB

Hallo Aad,

Op 19-03-12 21:38, aad de jong schreef:
> Na installatie van Debian vermeldt het opstartscherm niet Windows en
> kan dit dus niet meer opstarten. Hoe kan ik dit in Linux herstellen?.
> (Ik lees wel verschillende fora waar suggesties staan voor edit GRUB
> maar ik heb liever een antwoord van jullie....

Ik ken dit probleem van toen Squeeze nog beta was, zou het kunnen dat je
een nogal oude installatie CD hebt gebruikt?

Ik moet toegeven dat ik bijna nooit dual-boot installaties doe, maar ik
kan me er dus één herrinneren en weet nog hoe ik het toen heb opgelost,
nogal een rare oplossing overigens:

Eerst installeerde ik grub-legacy (dat is de oude Grub 1), toen
installeerde ik weer grub-pc (dat is de nieuwe Grub 2). In de tussentijd
geen reboot. Dit doet het, tijdens de upgrade van grub1 naar grub2 wordt
het script aangeroepen wat andere OS-en toevoegt aan Grub2.

Er is een andere/betere methode, maar ik weet hem zo niet meer.
Maar bovenstaande werkt.

Groet,
Paul.

--