Re: MoboRAID & Boot Partitie

Op 10-05-12 17:48, Winfried Tilanus schreef:

> - Het performance verschil is klein tot afwezig, de extra processor load
> bij normaal gebruik van de software raid is te verwaarlozen. Rebuilden
> kost wal wat meer 'hout' maar is nog steeds prima te doen. Ik heb laatst
> een rebuild gedaan van een 5TB raid 5 array, had ongeveer 8 uur nodig,
> waarbij een core van de processor voor 70% werd belast. Dat kon de
> server in kwestie nog prima hebben.

Ik ben vrij kritisch tegenover software raid 5 arrays moet ik zeggen.
Het lijkt me een behoorlijke horror als daar iets echt mis mee zou zijn.
Bij een raid 1 kun je gewoon de disk lezen, dat kan bij raid 5 niet. Je
moet behoorlijk goed weten waar je mee bezig bent.

Heel fraai is dat de rescue functie van de Debian installer-CD
tegenwoordig automatisch raid's en LVM's kan herkennen.

Groet,
Paul.

--
http://www.vandervlis.nl