Re: advies gevraagd: een ssd ipv één hdd in laptop met twee hdd's

Goedemorgen,
Beetje offtopic maar Vista gebruiken alleen voor Skype vind ik overdreven. Je kunt namelijk Skype gewoon installeren op Debian en op Ubuntu. Ik heb hem zelf draaien op win7 en op Ubuntu 12.04 maar ik vind de Ubuntu versie veel overzichtelijker en logischer ingedeeld.

Groet,
Jeroen

Op 23 mei 2012 10:00 schreef Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl> het volgende:
Op 23-05-12 00:45, Mark Stunnenberg schreef:

> Eventueel als je genoeg intern geheugen hebt:
> - /var/log/ /var/spool /var/tmp ook een tmpfs van maken

Bedenk wel dat alles weg is na een reboot. Bij /var/log kan dat
misschien nog, maar bij /var/spool lijkt me dat in veel gevallen toch
ongewenst, denk b.v. aan /var/spool/mail of /var/spool/cups of
/var/spoo/postfix.

De bestanden die in /var/tmp komen horen een reboot te kunnen overleven,
daarom komen ze in /var/tmp en niet in /tmp. Dit lijkt me dus ook niet
juist.

Zinnig is misschien nog de cache van je browser.

Groet,
Paul.

--
http://www.vandervlis.nl