Re: /var 96% door download + vier vragen

Op 13 mei 2013 15:41 heeft Diederik de Haas het volgende geschreven:

> Verban deze gedachte uit je hoofd!!
> Dit soort acties zorgt er voor dat je je systeem 'om zeep helpt'. Een pakket
> deinstalleren doe je met aptitude/apt-get (zie remove/purge commando's eerder
> in de mail).

Inderdaad. En al helemaal omdat bij de eerste rm een spatie staat
tussen /usr/share en tex* (in plaats van een slash /), zodat die
directory zonder waarschuwing VOLLEDIG verwijderd zou worden...

> Als eerste zou ik doen (als root) 'fsck -f /dev/sdc1'
Wellicht is het nodig om eerst een umount /dev/sdc1 uit te voeren.
Dit zal niet lukken als er nog files of directory's op dat filesysteem
open staan. In dat geval zul je het systeem in singleusermode moeten
brengen, met commando "telinit 1".

Vriendelijke groeten,
Arjen Bax