Re: OT: Alternatieve android firmware

Hi Paul,

On Fri, 2013-11-29 at 16:01 +0100, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Ik heb een Android toestel gekocht (een gebruikte Samsung Galaxy Nexus
> i9250). Niet zeker of dat verstandig was, want deze heeft geen losse SD
> card.

Ik heb vorige week een Android tab gekocht, voor weinig. Daar zit
gelukkig wel een losse SD card houder in. Dus ik lees even mee.

> Ik wou er graag open source firmware op zetten.
> Kan iemand me iets adviseren, of juist afraden?
>
> Ik zit wat te denken aan http://replicant.us/

Wil je dat echt? Wat is de rede? Wat kan je der niet mee?

> Het schijnt ook wel mogelijk te zijn Debian te installeren, maar of dat
> bruikbaar is als telefoon?

Bij andersom kan ik me meer voorstellen. Een Android chroot in Debian.
En vervolgens met een Android kernel, Debian en Android starten.

Integrating GNU/Linux with Android The Matrix Way ...
http://whiteboard.ping.se/Android/Debian

Heb zelf veel geleerd door deze Android-x86 op een sd te dd'en en die
vervolgens aan Debian te mounten. Om te zien hoe het in elkaar zit ...
http://www.android-x86.org/releases/build-20130725

En de wiki over de Android Dalvik Debug Monitor Server (DDMS) ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Dalvik_%28software%29

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel