Re: gdm3 in Jessie

On 08/07/14 11:48, Paul van der Vlis wrote:

> Mijn vraag gaat niet over Gnome3 voor zover ik weet, want dat is dan nog
> niet gestart. Het gaat om GDM3.

Uit je omschrijving in je andere antwoord maak ik op dat het hetzelfde probleem
is: Je ziet de screensaver, maar je kunt die niet uitschakelen. Die lichtende
pijl is overigens om te laten weten dat je met de muis de screensaver omhoog
kunt slepen om hem uit te schakelen.

Wat misschien goed is, is om te kijken of het ook tijdens een sessie gebeurt.
Moet de screensaver natuurlijk wel ingeschakeld zijn. Dat doet me eraan denken:
Misschien kun je in de gdm3-configuratie de screensaver wel helemaal uitzetten?

> In de logs vind ik niets.

Jammer. Ik heb overigens inmiddels in mijn logcheck-configuratie de betreffende
melding teruggevonden:

x-session-manager\[[0-9]+\]: WARNING: Detected that screensaver has left the bus

De regex is voor logcheck om te matchen in de logs.

> Bedankt voor het meedenken!
>
> Groet,
> Paul.

Graag gedaan.