Re: Lijst met ondersteunde devices genereren

op 01-10-14 13:33, Jan-Rens Reitsma schreef:

> Volgens mij kun je de ID's van usb- en pci-devices (waarvoor drivers op
> je systeem beschikbaar zijn) ook vinden in de usb.ids en pdi.ids
> bestanden in /usr/share/hwdata/

Je kunt daar de ID's wel vinden, maar je weet niet of er een driver voor
in Linux zit.

Dat kun je wel achterhalen met mijn lijst, door te zoeken op een
device-id of een beschrijving. Als hij te vinden is wordt hij in meer of
mindere mate door dat Linux kernel ondersteund.

Verder kun je met mijn lijst achterhalen welke driver de ondersteuning
biedt.

> Ik weet niet of deze lijsten altijd compleet en up-to-date zijn.

Dat zijn ze niet.

> Misschien is het handig om een database te maken met alle bestaande
> ID's, ook de ID's van devices die allang van de markt verdwenen zijn of
> van devices waarvan de driver nog in de testfase van z'n ontwikkeling is.

Dat pogen die usb.ids en pci.ids juist te doen. Die doen gewoon alle
devices.

Groet,
Paul.

--