Tethering via USB

Hoi,

Op een Android device lukt het mij een "WIFI hotspot" te maken.

Graag zou ik via USB tethering doen. ( Dan hebben de mensen in
mijn omgeving geen last van mijn ESSID ) Dat lukt echter niet.

In het Android device heb ik de mogelijkheid om USB tether
in te schakelen. Na inschakelen schakelt de Android het weer uit.
De waarom is mij niet duidelijk. Aan welke kant van de kabel
zou ik het moeten zoeken?

Wat zou ik aan Linux kant klaar moeten hebben staan?
Of misschien uit moeten zetten?

In hoeverre kan er een blokkade zijn aan Android kant?
(Omdat een klantfrustrator geilde op mogelijke extra omzet)

Wat ook zou helpen, is dat je meldt "dat werkt gewoon voor mij".
Liefst met verdere informatie.

Groeten
Geert Stappers
--