Hoe source package voor blt te installeren

Ik werk al een tijdje met tcl en gebruik o.a. de blt package. Ik moet
nu eigenlijk de btl sources installeren. Ik kom dan o.a. uit op deze
pagina:
    https://packages.debian.org/source/buster/blt

Zie ik het goed en is dit niet te installeren met apt?

Met apt kan ik enkel blt, blt-demo en blt-dev installeren. En blt is
de package zelf, niet de sources.
Ik heb begrepen dat wanneer de sources zijn geïnstalleerd ik deze zou
moeten vinden in /usr/local/src/bltX, maar in /usr/local/src vind ik
niets.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer