Re: wegvallen / uitvallen van IPv6

On 29 December 2023 22:02 Richard Lucassen, wrote:

> Lees het eens anders:
>
> dat je router advertisements op 546/udp niet accepteert?
>
> "je" is het onderwerp, "je router" is dat niet. 't  Is wat onduidelijk
> inderdaad. Wellicht was diet beter geweest:
>
> dat je router-advertisements op 546/udp niet accepteert?
>
> Als je Linuxdoos achter een router die SLAAC doet die pakketten
> weggooit krijg je dit soort problemen.

Oh, dank! Dat is een richting waar ik naar ga kijken.

Het is een mesh wifi netwerk, een maand terug hier neergezet door
Proximus. Twee repeaters verbonden met een internetbox die met een
ethernet kabel verbonden is met een router, die aan de fiber hangt.

En in sommige hoeken valt IPv6 om. (Zal je net zien: het is nu alweer
een paar dagen niet voorgekomen. Ik had het eerder op deze lijst moeten
melden :-) )

Dank!