Re: gprs T200

On Tue, Feb 11, 2003 at 01:30:15PM +0200, hvirtane@cc.jyu.fi wrote:

> Niissä puhelimissa on valitettavasti aika paljon eroja.

Ericssonin kaikki puhelimet näyttävät käyttävän samoja modeemi
asetuksia. (siis ei mitään asetuksia =)

> Puhelimen gprs on kunnossa, se testattiin windowsissa. Puhelimeen on ihan
> omat windows-ajurit, jotka sain puhelimen mukana. Se ei toimi windowsin
> 'standardi modeemi' ajureilla, toisin kuin esim. Siemensin puhelimet.
> Windowsiinkaan ajureita ei ole ollenkaan esim. win 95 versioon, vain 98 ja
> me.  Windowsissa ericssonin ajurien asennuksen jälkeen se toimi ihan OK.

Noista ajuriesta ei ainakaan minulla ole kokemusta, koska en ole koskaan
asentanut mitään Ericssonin omia ajureita.. aina on menty standardi
modeemi ajureilla.

> Olen asentanut debian koneeseeni (verkosta ottamani) linuxin gprs-scriptit.
> t200 näyttää niillä scripteillä (chat-scriptissä on gprs-puhelimen
> alustuskomento ) täysin kuolleelta. Toisin kuin esim. Siemensin puhelin.

Alustuskomento? oletkos nyt aivan varma ettei sinulla ole jonkin nokian
mallin gprs scriptejä? Nokian puhelimet kun vaativat kaiken näköistä
asetusta ennen kuin niitä voi käyttää, Ericsson kun ei vaadi yhtään
mitään (muuta kun tuon yllä mainitun puhelinnumeron)

> Se ei vastaa yhtään enempää komentoihin kuin toisessa sarjaportissa oleva
> hiiri. Myöskään esim. pppconfig ei tunnista ko puhelinta lainkaan
> modeemiksi.

kokeileppas jollain minicomilla tai muulla vastaavalla käyttää sitä
puhelinta ihan normaalina modeemina, jos tuo T200 seuraa muiden
Ericssonin puhelimien jalanjälkiä niin sen pitäisi vastata ihan
tavallisesti AT-komentoihin sarjaportista.

Terv, Sami Haahtinen

--
			  -< Sami Haahtinen >-
      -[ Notify immediately if you do not receive this message ]-