Re: lista dyskusyjna

On Thu, Aug 08, 2002 at 02:07:50PM +0200, biuro@procom.pl wrote:
> Panowie!
> Na powaznie i bez jaj - w dobrym tonie jest odpowiadac na liste.
> Zaglada tu wielu, chociaz nie kazdy pisze.

Przecież nikt tego nie neguje. Problem w tym, że ustawienia listy
są takie, że (IMHO) utrudniają normalną dyskusję na liście.
I wielu adminów spod znaku open source i innych ewangelistów upiera
się, że tak jest prawidłowo. Ich argumenty można znaleźć tutaj:
http://www.unicom.com/pw/reply-to-harmful.html

W odpowiedzi na powyższy artykuł powstał inny, dowodzący przeciwnej tezy:
http://www.metasystema.org/essays/reply-to-useful.mhtml

Ja przychylam się do tej drugiej opinii i tak konfiguruję większość
moich list dyskusyjnych.

Niestety administratorzy list Debiana mają swoje zdanie na ten temat
i prawdopodobnie go nie zmienią. Wydaje się, że taka petycja miałaby małe
szanse. Zobaczcie ile już na ten temat wylano bajtów:
http://www.google.com/search?q=debian%20lists%20reply-to%20munging

Proponuję przeczytać powyższe dokumenty, odpowiednio skonfigurować
swojego klienta pocztowego (mutt ma taką możliwość dla przykładu)
i zwracać szczególną uwagę w trakcie wysyłania odpowiedzi na listach
Debiana -- czy trafi ona na listę, czy na priv.

Pozdrawiam,
Marcin