Inne niż standardowe rodzaje partycjonowania dysku w PC

  Hej

  Zakupiłem ostatnio Linux+ Extra z Woodym (normalnie używam Sida) i
uznałem, że może czas (po około dwóch latach z Debianem) na przejście na
poszczególne partycje (a nie jeden / + /home) na /var /usr /tmp etc.
Poza tym zacznę system bardziej debianić niż do tej pory (np. własne
paczki z różnym stuffem - niekoniecznie lintian-happy :)

  Zainstalowałem więc woodiego na drugim dysku (ech te mieszanie 8CD
przy instalacji) i przymierzam się do przeniesienia na dysk główny
(backup zrobiony).

  Niestety... /dev/discs/disc0/disc jest podzielony następująco:

P	part1	2GB		reiserfs	/
P	part2	2GB		vfat		rzadko uzywana winda
P	part3	200MB	msdos		/dos - OpenDOS 7.03
L	part5	256MB	swap
L	part6	1GB		reiserfs	/home
L	part7	10GB	reiserfs	/szafa

problem polega na tym, że standardowo w PC jest chory układ z
partycjonowaniem (wcześniej używałem AmigaOS - najlepiej rozwiązane
partycjonowanie z tych które widziałem lub o których czytałem) i nie
mogę partycji "part1" podzielić na kawałki a nie chcę za dużo mieszać bo
niestety winda jaka jest wielu wie - nie lubi przenosin..

  Zastanawiam się nad następującymi rozwiązaniami:

1. part1 podzielić jakimś *bsd-fdisk na bsd-partycje
2. zarzucić całkiem kompatybilność dysku z innymi systemami i sprawdzić
czy da się w PC uzyć innego partycjonowania dysku niż standardowe
3. wywalić windę z part2, wywalić part3, dodać kilka logicznych - jednym
słowem zrobić totalne mieszanie na dysku

Rozwiązanie 3 niezbyt mi się podoba - traktuję to jako ostateczność.

  Ma ktoś może inne pomysły?

--
Marcin 'Szczepan|Hrw' Juszkiewicz
mailto: marcin<at>amiga<dot>pl