Re: linux + windows -- VPN

----- Original Message -----
From: "Mirek Grochowski" <mgroch@wspinaczka.net>

> Witam.
Witam

> Jest taka sytuacja.
> Z jednaj strony debian, z drugiej strony windows za maskarada. Czy miedzy
> tymi maszynami da sie w jakis sposob zestawic vpn? Lub cos innego co
> maszynie z windowsem udostepnialoby zasoby internetu, oczywiscie
> wszystkie a nie tylko www czy ftp, bo to potrafi proxy?
>
> zeby bylo jasne:
> [debian] ------<internet>---- [maskarada]---[windows]
>
> dodam jeszcze, ze [maskarada] wypuszcza jedynie na kilku wybranych portach
> i nie jestem w stanie tego zmienic.

Rozumiem ze w ten sposob chcesz obejsc wypuszczanie zza maskarady tylko na
wybranych portach ?
Da sie takie cos zrobic, na linuksie trzeba przekompilowac jadro patchem z
kompresja mppe, tak samo przekompilowac demona ppp (bez tego, chodzi tez,
ale nie dziala szyfrowanie), potem uruchomic na tymze linuksie pptpd i
ustawic odpowiednio routing na swoim komputerze i na serwerze. Jezeli mnie
pamiec nie myli musi byc w dodatku na tymze linuksie firewall na
iptablesach, nie moga byc ipchainsy na przyklad (opcja do wlaczenia podczas
kompilacji w jadrze).
Mam tylko jedna uwage, u mnie takie polaczenie czasami nie chodzi dajac
komunikat, ze "serwer nie odpowiedzial", podejrzewam ze jest to zalezne od
obciazenia takiego serwera, bo za jakas chwile polaczenie da sie
zrealizowac, ale glowy sobie za to uciac nie dam, generalnie, jak dla mnie
jest to rozwiazanie nie do konca 100% pewne, ale moze to ja czegos nie wiem.

--
Lacze rozne wyrazy i pozdrawiam
Grzegorz Ludwiczek