Re: kernel panic, initrd

> Witam
>
> a jakie to jajko ? O ile pamietam na debianowe kernele jest łatka
> pozwalająca korzystać z cramfs jako initrd, normalnie tylko romfs i ext
> chyba. Albo dodasz to co w debianowym albo initrd na zwykłym ramdysku,
> zmiana
> /etc/mkinitrd/mkinitrd.conf
> MKIMAGE='genromfs -d %s -V initrd-${OPTARG#*-} -f %s > /dev/null'
> plus paczka genromfs, no i wielkość ramdysku 8192
>
> Pozdrawiam
> User

Zrobilem sobie initrd wg Documentation/initrd.txt na ext2
i to dziala slicznie. Tzn najpierw zrobilem standardowe za
pomoca mkinitrd, potem podmontowalem przez loop, zeby miec
co skopiowac na wlasnorecznie stworzone initrd w etx2.
Odmontowalem, gzipowalem, wpis do lilo (root=/dev/rd/0)
lilo i reboot.

--(Jest jakis opis co powinno zawierac initrd, tzn co powinien
zawierac taki miniaturowy linux?)--

Teraz pytanie.
Chodzi mi o to aby uruchomic linuxa tylko na RAM.
Wkladam CD, bootowalne (tego tez jeszcze nie wiem
jak zrobic), laduje sie z niego jadro, inicjuje initrd,
w initrd, w skrypcie linuxrc, tworze w /dev/ram dysk, duuuzy
(bo mam duzo ramu :-) i kopiuje z cd te katalogi, ktore
w systemie musza byc read-write.
Potem przenosze root (chroot ew. pivot_root) na owa strukture
w RAMdysku. I jest live_Cd z linuxem.
Tak to sobie wykombinowalem. Jest dobrze czy calkiem zle?
Co poprawic?

Narazie udalo mi sie uruchomic initrd (root=/dev/rd/0)
i mam bash i pare podst. polecen.

Jak to wszystko widzicie?
--
|     Krzysztof Krupa      |      GG: 1104936          |
| chemiczek@poczta.onet.pl | Linux user number: 321885 |