Re: Problem z dodaniem do source wersji test

Witam
Dziękuję wszystkim za wskazówki  i proszę o dalsze.

Po analizie doszedłem do tego, co jest nie tak.

1. Instalowałem Debiana wersję 3.0r2 z zakupionych płytek (7 szt.)
2. Oczywiście zainstalowałem dselecta
3. Jak wiadomo dselect jest w wersji test
4. Po dodaniu do sources wersji testowej oraz do apt.conf domyślnej wersji
stable występują konflikty
5. Konflikty są ponieważ w wersji test jest dselect w wersji 1.10.18, a w
wersji u mnie zainstalowanej jakiś wcześniejszy numer 1.9.21

Taka sytuacja jest z większą ilością pakietów.

W związku z tym mam prośbę o pomoc:
1. Jak zupgradować dselecta i inne pakiety, które mam zainstalowane z
płytki, a pochodzą one z wersji testowej do właściwej numeracji.
Niestety polecenie apt-get -u upgrade nie działa. Tzn. mam 0 pakietów do
upgradu.

2. Pakiety dselect oraz inne konfliktowe są w grupie: Available packages
(not currently instaled) i są zaznaczone jako zainstalowane. Pewnie dlatego
nie działa polecenie apt-get. Czy jak odznaczę pakiety (np. dselect w wersji
1.10.18) to odinstaluje mi mojego dselecta w wersji 1.9.21?

Proszę o pomoc.
Dariusz Skarbek