myszka intellimouse oraz wielkie litery w GAIM

Witam

Podejrzewam, że to będzie proste. Grzebałem w wielu miejcach, ale jakoś nic nie działa. Chodzi o myszkę MS IntelliMouse z kółeczkiem podłączoną do portu com1. W /etc/X11/XF86Config mam co następuje:
Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Driver "Protocol" "IntelliMouse"
Option "Device" "/dev/ttyS0"
Option "Buttons" "5"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
Section "ServerLayout"
InputDevice "Configured Mouse" "CorePointer"

Wydaje mi się, że wszystko jest ok, ale kółeczko jak nie działało tak nie działa. Druga sprawa: Wielkie literki w GAIM. Używam go jako klienta gg i nie wiem jak zmienić wielkość literek w przesyłanych wiadomościach. Są ogromne i grube. bawiłem się już preferencjami, bawiłem się czcionkami KDE i nic. Gdzie jeszcze jest miejsce na ustawienie czcionek?

pozdrawiam

piotr