Re: dysk sata nie wykrywa mimo wkompliwanych sterownikow

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że adam napisze:

> Witam mam problem ponieważ próbuje zainstalować system z obsługą serial ata,
> Mianowicie zainstalowałem system z płytki instalacyjnej z Sarge i na tym mi
> Widzi dysk (maxtor jakaś 120) jako /dev/hde i wszystko ładnie działa, ale
[ciach problemy]

W 2.6.X do obsługi SATA będziesz używał libata. Oznacza to, że musisz
mieć wkompilowaną[*] obsługę SCSI (w tym i dysków SCSI) i odpowiednie
sterowniki SATA. Dysk będzie widziany już nie jako /dev/hde a jako /dev/sda.

Będziesz musiał zmodyfikować odpowiednio /etc/fstab, a przy starcie
-konsekwentnie- podać root=/dev/sda1.

[*] w każdym razie przy braku initrd.

[...]

Pozdrawiam

--
Jacek Kawa   **I'm guided by a signal in the heavens
             I'm guided by this birthmark on my skin