Re: [VPN] Pol/aczenie debiana ze sprzetowym NetGear FV318

24/2/2005, "Wojciech Firlej" <wojtek@thwbih.org> napisal//a:

>PPTP nie nalezy do najbezpieczniejszych rozwiazan (jak i reszta
>"wynalazkow" microsoftu) - jeszcze nie widzialem, zeby ktos uzywal go
>jako site-to-site VPN. Jesli chodzi o servera PPTP, to nie ma problemu -
>tylko trzeba patchowac kernel.
>
>Chyba google Cie oszukuje, bo jest duzo opisow co do polaczen
>linux-sprzetowy router. Zreszta po co opis - trzeba dobrze wiedziec,
>jakie wartosci masz ustawione na sprzetowym routerze w 2 fazach IKE i
>ustawiasz u siebie te same wartosci.
>
>W niemieckiej wersji linux magazin byl kiedys o tym artykol - jak
> [...]

Przepraszam, nie chcialbym zeby to zostalo odebrane jako jakas forma
lenistwa z mojej strony, ale czy kolega moglby chociaz mnie naprowadzic
na demona VPN ktory obsluzylby takie polaczenie?
PPTP w takim razie odpada skoro nie jest ono zbyt bezpieczne i nikt nie
chce go uzywac.
Jesli chodzi o te dwie fazy IKE sprawa jest troche pokrecona - ustawienia
tej "skrzyneczki" sa simple as possible i jedyne co moglem znalezc o
IKE w ustawieniach tego routera to IKE LifeTime.

Przekopuje sie na razie przez dokumentacje OpenVPN.
Dziekuje za szybka odpowiedz
Pozdrawiam
Wojtek

--