Re: dump partycji

On Tue, 2006-11-07 at 08:13 +0100, Albert Czarnecki wrote:
> potem zrobilem dd if=/dev/hda  of=/dev/hdb bs=512 count=1 ale chyba
> przez to po restarcie mam inny uklad w ogole partycji

Takie niskopoziomowe kopiowanie może być ryzykowne. Lepiej utwórz
partycje ręcznie (na nowym dysku i tak pewnie będziesz chciał zmienić
ich rozmiar) i w single user mode (montując źródłowe partycje jako ro)
albo z Live CD użyj "cp -a". Z moich doświadczeń - to wystarcza, choć aby
mieć pewność, że wszystko włącznie z plikami specjalnymi zostało
skopiowane poprawnie można użyć "cpio".

Pozdrawiam,
Adam