problem z neostradą

Witam,

Czy ktoś ma może pomysł (przetestował praktycznie) gdzie można sprawdzać stan połączenia po podłączeniu się z neostradą za pośrednictwem ppp. Oraz na skrypt który okresowo sprawdzał by jego stan i ew. rozłączeniu łączył się na nowo.

Rozwiązanie które mam to prosty router + firewall + bramka vpn + klient dyndns-a

Chodzi mi wiadomo, o to, żeby do jakichś tam zasobów udostępnionych w sieci za routerem można się było dostać (po vpn-ie) zawsze pod tą samą nazwą. Problem jest w tym że jak TP po 24h rozłącza neostradę to ppp nie daje rady samo na nowo zestawić połączenia...pomimo zastosowania opcji które do tego w ppp są.

Dziękuję z góry za pomoc
Pozdrawiam
Maciej