Re: Systemy Unix?

On Wednesday 05 August 2009 20:27:22 Wojciech Ziniewicz wrote:

> Ja bym jednak polecał patrzec w tego solarisa  ze wzgledów ekonomicznych ;)

nie rozumie opensolaris jest za darmo i teoretycznie na licencji opensource
(moze nie jest tak wolny jak linux ale nie jest to juz typowa licencja
sunowska).
a solaris 10 juz dosc przestazaly.

> Opensolaris to nic innego jak jadro linuxa + programy gnu (zaciagniete w
> postaci obrandowania przez ubuntu stormOS/Nextena lub w inny sposob) .
> Chyba ze chcesz uczyc sie dla wlasnej przyjemnosci to wtedy juz co Ci sie
> tlyko podoba..
Chyba jednak cos innego poniewaz kernel opensolarisa to nic innego jak kernel
solarisa odchudzony o czesci kodu ktorego sun nie mogl wydac na licencji
cddl.  To samo dotyczy wiekszosci oprogramowania solarisa. czesc zamknietych
programow jest dostepna po dodaniu dodatkowych repozytoriow (dostepnych po
rejestracji - darmowej).  Oczywiscie ze czesc oprogramowania gnu jest rowniez
dostepna.