usuarios que empiezan por número

Hola, ¿alguien sabe por qué adduser no permite crear usuarios que empiecen por número? Si lo creo a mano editando el /etc/passwd y /etc/shadow funciona correctamente. Me imagino que habrá alguna razón para esta "norma", ¿alguien la conoce?

adduser me propone el uso de "--force-badname" pero tampoco funciona.

adduser 7enanitos
adduser: Please enter a username consisting of a lower case letter followed by lower case letters and numbers. Use the `--force-badname' option to allow underscores, and uppercase.

adduser --force-badname 7enanitos
adduser: To avoid problems, the username should consist of a letter or underscore followed by letters, digits, underscores, and dashes. For compatibility with Samba machine accounts also $ is supported at the end of the username

de "man adduser", nos dice que el usuario debe empezar por una letra minúscula, pero no la razón, ¡quiero saber!

--force-badname
  By default, user and group names are required to consist of a
  lowercase letter followed by zero or more lowercase letters or
  numbers. Dashes in the username are accepted as well.  This option
  forces adduser and addgroup to be more lenient.

un saludo
  Santi