Re: Telia ADSL

On Mon, Sep 10, 2001 at 11:09:15AM +0200, Martin Samuelsson wrote:
> Inte heller jag har hittat någon fullt fungerande dhcp-klient för linux. :(
>
> Kör dhcpcd mot bredbandsbolaget. Det brukar fungera några veckor i stöten
> för mig.

Det som är störande för mig är att den lägger av 20 minuter efter att jag
startar datorn, utan undantag. Om jag startar om den sen verkar den gå
rätt OK.

> Även min erfarenhet är att pump är helt oanvändbar i praktiken...

Pump fungerade bra för mig förut, men vid en "apt-get upgrade" la den av
att koppla upp ö h t.

> Har någon koll på ifall det är bättre klienter eller versioner i woody?

Jag kör en mix av testing och unstable. Jag vet inte hur det är med något
annat.

--
                                                Niklas