Re: Telia ADSL

On Mon, Sep 10, 2001 at 11:01:56AM +0200, Niklas Höglund wrote:
> Det är också störande att om jag växlar från Windows till Linux eller från
> Linux till Windows så tar det en halvtimme innan det nya operativsystemet
> kan komma åt nätet. I Windows kan jag välja "Frigör" i winipcfg innan jag
> startar om datorn så kan jag få nättillgång direkt, men jag vet inte hur
> jag kan göra motsvarande i Linux.

Inte heller jag har hittat någon fullt fungerande dhcp-klient för linux. :(

Kör dhcpcd mot bredbandsbolaget. Det brukar fungera några veckor i stöten
för mig.

Även min erfarenhet är att pump är helt oanvändbar i praktiken...

Har någon koll på ifall det är bättre klienter eller versioner i woody?
--
/martin