Re: ipmasq problem

Kan någon då förklara för mig varför Telias DNSer kör med ip reserverade
för lokala nät?

Därför att du är ansluten till Telias lokala nät om du är Teliakund. Internet börjar efter deras domäner, typ tele2.se eller något.
Det är svårt för utomstående att komma åt de adresserna dessutom.

(För er puritaner ber jag om ursäkt för att ni tvingas läsa ett
Outlook-mail)

Det är värst för dig själv din lille virusmåltavla  :-)

Skämt åsido, hoppas det fungerar bra nu.
Läs gärna Howton om du ska köra ICQ eller Quake eller andra läskiga UDP-baserade tjänster, där finns guld.
Eller funkar sådant helt automagiskt nuförtiden?

Hälsningar Martin