Nån utvecklare här, eller är alla bortresta?

Jag har fått tillsänt mig en radda Woody-skivor
i original-ison av en vänlig själ.

Jag har själv små funderingar på att sprida Debian,
just för att Debian har en klar kvalitetspolicy.
menmenmen När jag bootade upp skivorna, så upptäckte
jag vissa idiotdesign-fel som helst inte ska finnas
där om jag ska föra debian vidare.

När jag sedan skulle rapportera ett problem i
installationsprogrammet så blev det rent utav komiskt.

Prova själva får ni se. Det är helt obegripligt.

Naturligtvis kan jag fixa saker och ting så det ser
snyggare ut om jag ska kunna distribuera, men det vore
kanske skojigare om jag fick tag i dom som gör skivorna
från början och brevväxla lite, så att vi kan hjälpas åt.
Då kan jag oxå lära mig lite om felrapportering osv.

Då är det egentligen bara frågan om vem som gör vad?
Nån som vet?

hälsningar
/Daniel