Ta bort typsnitt

Jag har installerat msttcorefonts men jag tycker inte att någon av dem
funkar bra i webläsaren - de är inte jämna. Och många websidor anger
ju Arial eller Verdana. Därför vill jag ta bort dem. Däremot vill jag
fortsätta använda Andale Mono i Emacs och xterm.

Jag provade att ta bort allt utom Andale Mono.ttf, eller vad den
hette, ur /usr/share/fonts/truetype och
/usr/X11R6/lib/X11/fonts/TrueType. Sen körde jag mkfontdir i de
katalogerna och startade om X. Då funkade inte Andale Mono heller.

Hur ska man göra? Finns det något program som hanterar installerade
fonter som bör användas istället?

Bitstream Vera Mono ser inte bra ut utan anti-aliasing, alltså går den
inte att använda i Emacs eller xterm. Annars kunde jag ha använt den
istället för Andale Mono.

Jag tror att jag kör xfs som fontserver om det spelar nån roll.