Re: Nvidia GeForce FX 5200

Zeke Varg wrote:

On Fri, 27 Feb 2004 14:02:51 +0100
Patrik Malmström <popsork@popsork.com> wrote:

Har kernel-källan men det står nått om att den inte är komplierad med samma komplierare jag har och att det kan bli buggigt om jag gör det..
(Kan komma med exaktare info lite senare)..

Kolla om du har gcc-2.95 & gcc-3.x installerad och vilken version symlänken "gcc" pekar på. Testa och ändra så den pekar på olika versioner av gcc, det funkade för mig.

Kärnan är komplierad med gcc-2.7, fanns inte att ta hem med apt-get..
Så jag komplierade en ny kärna (fick hjälp av en kompis), kärnan startade upp, men till min förvåning funkade inte nätverket, är inga problem i den första kärnan jag fick med.. Kan man på nått sätt använda den kärnans config till den nya kärnan (komplierar samma version).