Re: usb zipdrive

Kringla >
> Ja just det, glömde visst säga att det är USB jag har.
> Har till kärnan nu:
>   <M> Support for USB
> <M>   UHCI HCD (most Intel and VIA) support
> <M>   USB Mass Storage support
>
> Behöver jag något med SCSI alls?
> Var ligger hotplug och behövs det verkligen?

Ja, du behoever SCSI-Emulation support, och SCSI Generic device (om mitt minne inte sviker mig)
resten har du redan :)

Hotplug aer en daemon, som (kollar /proc/events eller /proc/bus/usb) efter enheter som blir inkopplade,

Aeven om devicen, inte funkar 100% kan du se om den hittas med USB-view (tror jag det heter) ett X-programm, som kollar /proc/bus/usb/.
Jag hade lite problem att hitta, var jag skulle mounta min flash-mp3-spelare.. men de ska, som sagt innan i mail-threaden, dyka upp en dev i  /dev/ som liknar /dev/sg[0-9] (generic, som inte gaar att mountas) och en /dev/sd[x][0-9], eller /dev/scd[x][0-9] beroende paa hur maanga SCSI-saker som finns, som ska gaa att mounta.

Man antar, att du redan nu, koer dev-fs, och proc-fs..

Hoppas att detta hjaelper ;)

MVH

--
/sinaen

\"im just a freak in the freak kingdom\"

http://www.hotbrev.com - E-postadresser med attityd