Re: Hur blir man av med spam?

Jag har tidigare skickat denna länk till Karolina men då fler kanske har intresse skickar jag den igen och den här gången till listan.

http://www.itn.liu.se/~magpa/postfix/

Där finns en howto som förvisso inte går in i exakta detaljer för hur allt fungerar men den täcker config av postfix (förhållandevis detaljerat), SASL, SpamAssassin, amavis-new och clam-av. Även hur man confar sin postfix att vara frontend för exempelvis en Exchange eller iPlanet/Sun ONE server.

Magnus